Відповідальність за перевищення термінів транзиту авто з іноземними номерами.

Адвокатське бюро ОсмаркНа дорогах України все більше з’являється автомобілів з іноземною реєстрацією (іноземними номерами). В народі такі автомобілі ще називають «євробляхи». На перший погляд це дуже добрий варіант для водіїв: авто, придбане за кордоном, в рази краще нових авто «вітчизняних виробників». На мою думку, будь-який громадянин будь-якої країни повинен сам вирішувати, які товари купувати (гасло – підтримай вітчизняного виробника, якщо товар незадовільної якості – тільки гасло).

Але не може бути і так, що такі авто не будуть оподатковуватися (це суперечить просто здоровому глузду, не кажучи вже про закон). А ось діючий на сьогоднішній день розмір митних платежів є непосильним для багатьох водіїв. Тому водії (автомобілісти) купують такі авто, не сплачуючи податки. Від таких «купівель» страждає і державний бюджет, і громадянин, який придбав таке авто.

Проблема «євроблях» – це проблема держави, яку не хочуть вирішувати державні мужі.

Тепер давайте подивимося, які може понести збитки особа, яка користується авто на іноземних номерах.

Авто з європейськими номерами. Ухилення від сплати митних платежів.

В травні місяці 2018 року ВС прийняв остаточне рішення щодо позову особи про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил.

Суть справи: перевізника (він же позивач та особа, яка «придбала» авто з іноземними номерами) було зупинено та складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого частиною третьою статті 470 Митного кодексу України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 8500,00 грн. Працівниками митниці встановлено перевищення передбаченого статтею 95 Митного кодексу України строку транзитного перевезення для автомобільного транспорту в 10 діб.

Автомобіль було ввезено в митному режимі «транзит». Авто перебувало на території України 1 рік і 4 місяці.

Позивач в позові зазначав, що поважність пропуску строків передбачених статтею 470 МК було викликано обставинами непереборної сили – знаходження транспортного засобу на ремонті на СТО.

Тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України

Тепер якомога коротко про підстави притягнення до відповідальності (ВС визнав порушення з боку перевізника та залишив рішення судів без змін).

Найбільш поширеною схемою провозу та використанням авто з іноземними номерами на території України є транзит.

Згідно із частиною першою статті 90 Митного кодексу України транзит – це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома органами доходів і зборів України або в межах зони діяльності одного органу доходів і зборів без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Статтею 95 Митного кодексу України встановлені такі строки транзитних перевезень залежно від виду транспорту; зокрема, для автомобільного транспорту – 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці – 5 діб).

Відповідно до частини третьої статті 470 Митного кодексу України перевищення встановленого статтею 95 МК строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари більше ніж на десять діб, а так само втрата цих товарів, транспортних засобів, документів чи видача їх без дозволу органу доходів і зборів тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8 500,00 грн.).

Хабарництво. Законодавство України, США та Великобританії.

Частиною першою статті 460 МК України передбачено, що вчинення порушень митних правил, передбачених частиною третьою статті 469, статтею 470, частиною третьою статті 478, статтею 481 МК, внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або протиправних дій третіх осіб, що підтверджується відповідними документами, а також допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично (стаття 268 цього Кодексу), не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої тім Кодексом.

Відповідно до п. 2 Розділу 8 Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 року N 657, факт аварії чи дії обставин непереборної сили – часткове чи повне пошкодження (зіпсуття, знищення, втрата тощо) товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем, або позбавлення можливості виконання відповідною особою передбачених законодавством України з питань державної митної справи або встановлених відповідним митним органом України вимог щодо вчинення відповідних дій з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем.

Згідно ст. 192 МК України, якщо під час перевезення товарів транспортний засіб внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили не зміг прибути до органу доходів і зборів призначення, допускається вивантаження товарів в іншому місці. При цьому перевізник зобов’язаний, зокрема, терміново повідомити найближчий орган доходів і зборів про обставини події, місцезнаходження товарів і транспортного засобу.

Отже, як показує судова практика, уникнути відповідальності за порушення строків транзиту буде нелегко. Факт аварії чи непереборної сили потрібно досить чітко доводити в суді.

Залишити відповідь

Ваша пошт@ не публікуватиметься.