Front_Page_Image Обов’язок винесення податкового повідомлення рішення | Адвокатское бюро Опольского "Осмарк"

Обов’язок винесення податкового повідомлення рішення

femida1Великою проблемою для платників податків є таке явище, як складення податковою службою акту перевірки та не винесення на підставі такого акту податкового повідомлення рішення (далі – ППР). Проблема полягає в тому, що оскаржити акт неможливо (хоча можна було оскаржити наказ на проведення перевірки або дії працівників податкової служби), тому податківці використовували такий акт перевірки в «своїх» цілях. Такий акт перевірки міг бути підставою для визнання податківцями недійсними, нікчемними угод між іншими контрагентами. На підставі такого акту порушували кримінальні справи (вносяться відомості до ЄДРДР), і платники податків мають неабиякі проблеми.

Порядок оскарження податкових повідомлень-рішень

Законом «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків», який вступає в силу з 1 вересня 2015 року, внесені позитивні зміни. І якраз є норма, яка регулює порядок винесення ППР, а точніше обов’язковість винесення ППР на підставі акту перевірки. Так, ст. 86.7 ПКУ доповнено абзацом такого змісту: «Контролюючим та іншим державним органам забороняється використовувати акт перевірки як підставу для висновків стосовно взаємовідносин платника податків з його контрагентами, якщо за результатами складення акта перевірки податкове повідомлення-рішення не надіслано (не вручено) платнику податків або воно вважається відкликаним відповідно до статті 60 цього Кодексу». Отже, в будь-якому випадку платник податків може мати змогу оскаржити ППР, і що сам тільки акт перевірки не матиме «доказової» сили для фіскальної служби.

Виклик до слідчого. Що потрібно знати

Ще однією важливою зміною є надання податкових консультацій. Оскарження податкових консультацій розглядалося в даній статті. Отже, згідно п. 52.6 ПКУ, Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (Мінфін а не ДПС), проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов’язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі на офіційному веб-сайті цього органу, протягом 5 календарних днів. Тобто, узагальнюючі податкові консультації є обов’язком Мінфіну, а не правом. Як зазначалося, такі консультації затверджуються наказом. Згідно ПКУ, платник податків може оскаржити до суду наказ про затвердження узагальнюючої податкової консультації або надану йому індивідуальну податкову консультацію як правовий акт індивідуальної дії, викладені в письмовій або електронній формі, які, на думку такого платника податків, суперечать нормам або змісту відповідного податку чи збору. Скасування судом наказу про затвердження узагальнюючої податкової консультації або індивідуальної податкової консультації є підставою для надання нової податкової консультації з урахуванням висновків суду. Надання індивідуальних податкових консультацій також зазнало змін. Так, така консультація надється в письмовій або електронній формі, обов’язково повинна містити опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, вказаних у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства.

Добавить комментарий

Ваш электронный адрес не будет опубликован